Skip to content

Został stworzony system usług telefonicznych dla zakładów karnych

Spis treści

W dość niszowym obszarze usług telekomunikacyjnych dla osadzonych w krajowych więzieniach możliwe są znaczące zmiany. W niniejszym raporcie przyglądano się obecnemu stanowi rzeczy i rozważano, czy nie szykuje się nic innego jak rewolucja dla osadzonych i ich rodzin. Zarząd Służby Więziennej rozważa uruchomienie procesu przetargowego w celu wyłonienia jednego dostawcy usług dla wszystkich zakładów karnych i zastąpienia obecnego systemu jednolitą taryfą – pozostawiając rodziny w gorączce poszukiwania alternatywnych rozwiązań.

Biuro Dyrektora Generalnego Służby Więziennej wdraża jednolity system telefoniczny dla osadzonych w polskich więzieniach. Umożliwi to korzystanie z telefonów z różnych miejsc na terenie zakładu karnego i wyeliminuje bezpośredni kontakt osadzonych z usługodawcami. Ujednolicone rozwiązanie komunikacyjne zwiększy również bezpieczeństwo i pomoże zapewnić właściwe zarządzanie przepływem informacji, a także sprawi, że żadne poufne wiadomości nie dostaną się w niepowołane ręce.

Nowy system będzie zawierał różne zmiany proceduralne i może być wdrożony od 1 stycznia 2020 roku. Wszystkie informacje z nim związane będą dostępne na stronie internetowej Służby Więziennej poświęconej zamówieniom publicznym oraz na innych stronach wymaganych prawem.

Usługi telekomunikacyjne i łączeniowe w zakładach karnych świadczone są przez aparaty publiczne, finansowane z popularnych zdrapek. Najlepszą ofertę (lub najwyższą marżę) daje zwykle podmiot, który jest właścicielem aparatu, płaci za łącze telekomunikacyjne i zapewnia mu operatorów pracujących w godzinach szczytu.

Rynek stacjonarnych usług szerokopasmowych charakteryzuje się dość dużą liczbą podmiotów, co powoduje znaczną konkurencję i wysokie ceny. Wartość tego rynku nie jest wysoka i szacowana jest na kilka milionów złotych rocznie. Dzielą go dziś przede wszystkim Orange Polska, Dialtech, Telestrada i Ahmes. Oprócz tych firm jest jeszcze kilkudziesięciu innych małych graczy, którzy oferują swoje usługi w mniejszych miastach w całej Polsce. Największe problemy, które dotykają te rynki to krótkoterminowe warunki zakupu (1-3 lata), słaba obsługa klienta, słaba sieć (zwłaszcza na obszarach wiejskich) w niektórych regionach, a w niektórych brak zasięgu w ogóle na odległych obszarach, co sprawia, że internet jest „nieużyteczny” w naszych standardach, a także brak innowacji/nowych technologii wdrażanych.

3 komentarze

  1. Maciek
    26 lipca 2022 @ 12:02

    Powiedziałbym, że optymizmem napawa fakt, że mamy do czynienia z systemem, który wdraża usługi telekomunikacyjne do zakładów karnych.

    Miło Was poinformować, że Dialtech posiada na stronie https://numertelefonu.info.pl/numer-dialtech/ wiele różnych form kontaktu, do których należą: numery telefonów, adresy e-mail oraz pełny adres korespondencyjny. Niestety, nie oferujemy usługi live chat jako opcji dla klientów.

  2. Leszek
    26 lipca 2022 @ 12:08

    Tak jest, cieszę się, że system kontaktów z zakładem karnym jest wzorcowy i spełnia oczekiwania. Jest przykładem, na który należy zwrócić uwagę w dziedzinie komunikacji.

  3. Mirosław
    26 lipca 2022 @ 12:09

    Zakład karny wdrożył system, w którym więźniowie mogą komunikować się z bliskimi za pomocą wideorozmów, a system ten poprawił jakość życia wielu osadzonych.

    Jestem bardzo zadowolony z takich form kontaktu z zakładem karnym.

Dodaj komentarz

Popularne wpisy