Skip to content

Kolejne rekordy podróżujących PKP Intercity

Spis treści

 19 czerwca br. został pobity rekord dobowy – 250 tys. pasażerów. W wakacje spodziewany jest kolejny rekord.

Od początku pandemii w 2020 r. PKP Intercity podjęło zdecydowane działania, aby przygotować pociągi do bezpiecznego podróżowania w tym trudnym okresie. W tym celu część pociągów Pendolino została odwołana, pociągi do wakacji.

Od 4 marca, kiedy odnotowano pierwszy przypadek (zakażenia koronawirusem – red.) w Polsce, istnieje możliwość podróżowania pociągami – choć tylko w 50% zapełnionymi – z ograniczeniami do połowy 2021 roku. Po tym czasie pojawiła się jednak możliwość przewiezienia nawet 100% pasażerów. PKP Intercity zaczęło przewozić więcej pasażerów. Te dwa lata to były lata negatywne, ale dzięki wsparciu państwa funkcjonować i przygotować spółkę do dalszego funkcjonowania.

Prezes Grupy PKP Krzysztof Mamiński powiedział podczas pierwszego dnia Kongresu 590, że PKP jest na co dzień wyśmiewane, jednak gdy dochodzi do kryzysu, takiego jak wojna na Ukrainie, nie ma komu pomóc i wszyscy pamiętają o PKP.

Konflikt zbrojny na Ukrainie pojawił się 24 lutego i od razu przyniósł nowe problemy. Wówczas PKP Intercity aktywnie zaangażowało się w przewóz migrantów. Chciałbym podziękować wszystkim kolejarzom za ich zaangażowanie. W tym trudnym okresie przewieźliśmy ponad 2 mln 300 tys. migrantów. Intercity telefon, udziela informacji o aktualnych przejazdach kolejowych i cenach.

Pociąg jest ważną częścią polskiego życia. W przeszłości był to jedyny sposób podróżowania na duże odległości w Polsce, a dziś nadal jest użyty do łączenia głównych miast kraju. To także symbol polskiej kultury – to nie tylko środek transportu, ale także ważna atrakcja turystyczna.

PKP oczekuje kolejnych rekordów. Wiemy, że jakość jest bardzo ważnym elementem w transporcie. Podczas bicia tych rekordów chcemy, aby pasażerowie podróżowali w jak najlepszych warunkach. Dbamy o pasażerów, prace są prowadzone nie tylko w pociągach, ale także na przystankach, aby pociągi były najlepsze pod względem czystości, wyposażenia. Pasażer jest otoczony opieką na całej trasie.

3 komentarze

  1. Iwona
    29 czerwca 2022 @ 10:28

    W związku z rosnącą liczbą pasażerów w PKP spółka musi rosnąć w siłę. Rozwój nowych technologi, aby podnosić jakość usług jest priorytetem PKP.

    Cieszę się i jestem zdumiony, lubię takie akcje:)

  2. Kajetan
    29 czerwca 2022 @ 10:30

    To bardzo interesujący artykuł. Jestem wielkim fanem PKP i ich pociągów od czasów, gdy byłem małym dzieckiem. Pamiętam, że kiedy po raz pierwszy wsiadłem do jednego z nich, było to magiczne i ekscytujące. Nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego i czułem się jak w filmie.

    Dlatego zadowala mnie, że liczba pasażerów PKP Intercity ciągle rośnie.

  3. Luiza
    29 czerwca 2022 @ 10:31

    PKP to wspaniała firma, która pracuje nad ulepszeniem i wzmocnieniem polskiego systemu kolejowego. Doceniam ich wysiłki i nie możemy się doczekać, co będzie dalej!

Dodaj komentarz

Popularne wpisy